У петак, 20. септембра у Пале је допутовала двадесеточлана група наставника и радника Основне школе „Небојша Јерковић“ из Руме у оквиру тродневног студијског путовања с циљем упозвавања образовног система у Републици Српској које се реализује путем посјете Основној школи „Пале“ и упознавањем са начином рада ове школе.
Наставници из Руме су посјетили часове паљанских колега, а након тога су разговарали и размијенили искуства с циљем усвајања позитивних примејра из праксе основношколског образовања у Србији и Српској.
Ђорђе Мирковић, директор Основне школе „ Небојша Јеркић“ истакао је да су наставници ове школе учествовали у свим значајнијим пројектима Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије , те да су стекли компетенције у области наставе и учења, додатне подршке ученицима, постигнућима, развојном планирању и инклузивном приступу настави, као и да им је циљ да размијене искуста са колегама из Пала.
„ Жеља нам је да осетимо како је то живети у Републици Српској и радити у вашој просвети. Захваљујемо за част да Пале и Паљани буду део нашег студијског путовања, а уједно вас позивамо да дођете у Србију и будете наши гости. Рума је град од 30.000 становника која поседује лепе смештајне капацитете и прелепе локације за посету: Фрушка гора са 20 манастира, Сремски Карловци, Сирмијум“…
У програму студијског путовања је и упознавање са културно-историјским знаментитостима Пала и околине и занимљивим географским локалитетима . Гости ће посјетити Јахорину, Равну планину, Орловачу, вјерске објекте у Палама и остале садржаје којим Пале располажу.
Директор Основне школе „Пале“, Александар Рајић изразио је задовољство што су колеге из Руме одабрале Пале и Основну школу „Пале“ за своје студијско путовање, а као професор географије и историје радо ће их упознати са свим локалитетима и историјским чињеницама значајним за Пале и околину, као и Републику Српску.
„ Захваљујем колегама из Руме на приједлогу да остваримо и наставимо сарадњу, размјењујемо искуста и примјере добре праксе, а све с циљем квалитетније наставе и што бољих услова за школовање наших ученика. Радо прихватамо приједлог да учествујемо у заједничким пројектима, као и да размишљамо о програмима којим бисмо могли аплицирати за средства у оквиру ИПА пројекта, јер смо и једни и други у подручју у којима се реализују програми претприступне помоћи, односно финансирање заједничких пројеката прекограничне сарадње“.